SJUKHUSBESÖK (foto)


Tja, vad ska man säga..ännu en orolig natt för Cornelia och en sömnlös för mig.Inte konstigt man blir rynkigare och rynkigare ,skönhetssömnen är som bortblåst. Vi började morgondagen med att kräka slem ( Cornelia då alltså) och jag tänkte att nu var det nog lika bra att åka till fabror doktorn med tanke på att hennes bästis Sofia har mycoplasma lunginflamation och dom har ju varit en hel del tillsammans. Lika bra att kolla en gång för mycket än för lite så vi begav oss till DLC där vi hade grymt flyt, var beredd på flera timmars väntan men OJ vi var visst dom ända där så 40 minuter senare hoppade vi in i bilen igen på väg hem.
Fick en fantastisk läkare som tog hand om oss och efter att ha kollat öron,hals, lungor och ett stick i fingret kunde vi konstatera att det var en vanlig infektion, MEN som läkaren sa vi får hålla koll tack vare kompisens smittosamma lunginflamation.
Hem igen, min kära mor kom förbi och drack en kopp kaffe samtidigt som Jessica ringde och frågade om vi skulle med till Jordbodalen och mata ankorna, självklart ,lite frisk luft var precis vad vi behövde. Nu var ju inte ankorna ett dugg intresserade av vårt fint skurna bröd ( kanske många sjuka barn som gått dit och matat dom)så det fick "guppa" i dammen tills det sjönk till bötten ( vilket slöseri).Efter en timmes promenad och frisk luft gick vi så hem igen. Snörvlar och hostar själv så det blir till att ta det lugnt för imorgon är det måndag och en hård vecka som väntar.Lars får ta FM passet imorgon och jobba hemifrån och sen får min fantastiska mor ta EM passet för Cornelia sjuklingen lär ju få vara hemma ett tag till. Håller bara tummarna att jag klarar mig så länge som möjligt.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...