BLOMMOR OCH BIN


Hade en kund imorse, det är vad jag gjort idag......åh nej, det trodde ni väl ändå inte på. När jag var färdig idag så kom mor och hämtade mig, vi skulle till Rosenqvist plantskola för mor hade hört att dom skulle stänga och sålde ut allt. Väl där så insåg vi ju att allt var mer eller mindra dött, knappast nått som levde av alla växterna så vi körde ut till" Sörens granna blommor " ute på landet vid Vallåkra. Det är en gammal trädgårds kompis till mina föräldrar som har växthus där. Det ser verkligen fallfärdigt ut MEN jösses vilka fantastiska blommor och växter han hade och SÅ himla billigt, jag blev lite sur på mor och ifrågasatte varför hon inte tagit mig dit tidigare denna säsongen, här går man och handlar skit blommor rent ut sagt på Plantagen och Flowerteam till svin priser när han har så mycket annorlunda växter till inga pengar alls knappt. Ja, det var ju bara till att handla . Köpte blommor till att fylla ut hörnan på framsidan med tills vi bestämt oss för vad vi ska ha där. Köpte en 8-9 växter och betalade 250 kr och då var det inga små pluttiga växter utan rejäla blommor. Hem och planterade, solen värmde rejält. Grannen kom ut och frågade var jag hittat blommorna för dom hade kört runt över allt tidigare under dagen utan att hitta nått så det var ju lite kul att förklara var vi varit och när hon hörde priset så höll hon på att storkna....
Det ena leder till det andra så jag började rensa i rabatterna och inser att jag nog kommer att dra i fler rabatter till hösten.
Hämtade Cornelia och Sofia på dagis.Grann tjejen Filipha( lär mig aldrig stavningen)ville följa med och hämta dom. Nu leker dom och jkag ska ut i trädgården igen. Hoppas regnet håller sig väck (tills tvätten torkat iallafall).

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...