VALLÅKRA STENKÄRLS FABRIK

>


Fredag och jag är ledig....Tja ledig och ledig..jag hade några ärenden bla. till banken och insåg då att oj det är saker på gång i Helsingborg. Parkeringarna var borta och istället fanns det en massa stånd med olika maträtter, godis och annat tugg så det var att göra en "fulparkering" och hoppas på att det inte fanns några parkeringsvakter. Jag hade tur.Idag hade vi vår kollega träff. Vi är 4 massörer som hängt ihop under många år som träffas var 3-4 månad för att umgås snacka tips och idéer, nya kurser, problem kunder som kanske nån anna kunnat hjälpa och ibland har vi så mycket annat att snacka om så det överhuvudtaget inte blir nått jobbsnack.
Idag hade vi bestämt att vi skulle träffas på Vallåkra sten kärlsfabrik ( vilken tur jag och min mor körde förbi det när vi var och handlade växter hos "sörens granna blommor")Jag hade aldrig varit där och var osäker på om jag hade hittat ditt annars om vi inte kört förbi.
Vi träffades i god tid och gick en runda nere i skogen vid fabriken innan vi gick in i själva butiken och stenkärls fabriken. Tänk så mycket fint man kan göra med bara händerna, synd bara att allt är brunt....brunt är inte den färgen som jag uppskattar och hade vissa kärl varit i andra färger så hade man kunnat köpt nått men nu fick det räcka med en titt. Den stora ugnen var inte igång och man kunde gå in i den, intressant. Efter vår skogspromenad och ugnsinspektion gick vi över till restaurangen där vi åt fantastiskt gott och till förvånansvärt bra pris. Nån tog blåmusselsoppa, nån tog en macka ( och den var INTE liten) och jag tog glaserade revben..MUMS. Kan varmt rekomendera restaurangen ,ett bra MORSDAGS TIPS. Kan tänka mig att åka dit med familjen för skogen var skit mysig att gå i och det var en mysig känsla på nått vis att vara där. Superläckert .Så nära och jag hade ingen aning om det.
EN BILD PÅ DEN STORA UGNEN

EN BILD IN I UGNEN
Har ni kollat in klippet med Pandan??? Visst är det väl sött, glöm inte att ha ljudet på. ha,ha.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...