HIPP HURRA AGIS FYLLER 90 ÅR IDAG

Min älskade lilla mormor fyller 90 år idag. För mig är det otroligt att hon blivit så gammal med tanke på allt som hon har varit med om under sitt liv och framför allt nu dom senaste åren med sjukdommar och proppar. När jag tänker på allt som hon varit med om under sina 90 år allt ifrån flyg, bilar ,telefoner, datorer m.m tänk att få växa upp under denna explosion av teknisk utveckling och av en frihet att kunna transportera sig med bil och flyg, måste vara en enorm upplevelse. Jag tänker också mycket på hur tufft och hårt liv hon haft, hur hon kämpat under kriget när hon var med i underrättelse tjänsten (hette det så )hur hon hjälpte krigsfångar att fly och gå under jorden, blivit utsatt för hemskheter som man inte kan nämna utan rysningar. Men hon överlevde och gick vidare i sitt liv men med sår i själen som tyvärr kommer fram mer och mer nu ju mer senil hon blir. Jag önskar bara att hon hade berättat mer för oss om hennes liv men hon har valt att inte delge oss allt ,hon vill inte göra oss ledsna. Idag kan jag tycka att det är väldigt synd för det är en berättelse som vi tyvärr aldrig får veta.
Men idag blir hon 90 år och min mor och Cassandra har åkt in till Danmark för att gratulera henne ,jag hoppas bara att hon är ok idag. Att hon inte har ångest att hon är pigg och kan njuta av sin dag.
Grattis älskade mormor/ Tina

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...