FESTIVALYRA

Gårdagens festival kväll blev jättetrevlig men jag vet inte om man kanske börjar bli för "gammal" eller om det faktiskt är stimmigare än normalt på festivalen nu för tiden. Jag blir nästan stressad när det är så mycket folk överallt och hög musik vart du än går, blev lite "to much" kan jag känna i år.
Kvällen började iallafall hemma hos oss i trädgården med god grillad oxfile och en massa annat gott , tom jag hade engagerat mig lite i matlagningen för en gångs skull och bakade ett jättegott bröd med rödlök, solrosfrön och sesamfrön. Tänk som jag kunde få till det. Betyget blev klart godkänt Det var jag ,Lars,Jessica ,Bosse och så min danske vännina Henriette och hennes man Mårten som festade till det innan vi sen tog bussen ner till stan vid 18-19 tiden. Hoppade av på söder och gick sakta men säkert ner genom stan, precis innan regn och åskovädret drog fram så hann vi sätta oss på Olerys och beställa dricka och satt och tittade på alla som sprang för att ta skydd. Det som är bäst med festivalen är nog att man alltid springer på någon man känner och det är ett trevligt inslag i tillvaron. Men.....nä, jag tycker att det är för stimmigt = man är ju dötråkig.
Idag har jag och Cassy varit och fyndat en laptop till mitt jobb ( behövs nu inför det nya systemet som ska införas) och Cassy fick en liten TV till hennes rum så vi är båda nöjda. Nu blir det inte gjort så mycket mer ikväll känner jag så till er där ute - ha en skön kväll....zzZZZZzzzzZZZ

LITE FESTIVALBILDER



Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...