HALSFLUSS


Mådde mycket bättre imorse när jag vaknade, hade i bara ont halsen. Kanske var det träningsvärk efter målandet som jag kände av igår (?). Pratade med Petra som skulle komma idag och hjälpa mig med datorn men eftersom vi inte skulle "hångla" med varandra så tog vi den risken, så hon kom hit och installerade lite program i datorn.Jag hade på morgonen ringt och fått en läkartid kl 13.40 ,tyckte det var lika bra det eftersom det är helg och Lasse påbörjar sin semester , fallifall vi åker iväg någonstans då kunde det vara lika bra att ta ett halsprov innan. Jag var övertygad om att det ändå skulle vara negativt.Sagt och gjort ,när Petra var klar åkte jag till läkaren och tog prov. - Ja du är ju lite svullen sa läkaren medan hon inväntade provsvaret, när det sen kom så visade det tydligt att jag hade streptococker.....fanken också, det blev penicillin direkt. Fick ringa Petra direkt och be henne ta en stor wishky ikväll och tvätta sig i sprit ( ångest).
Men,men hem och trycka i sig tabletten och sen blev det wåffel bak eftersom jag lovat ungarna det nu i en veckas tid. Men nu känner jag att värken börjar göra sig påmind igen....oj vad jag har ont i ljumskarna igen. Tror jag lägger mig med datorn i soffan och forsöker lokalisera alla program som jag fått installerat idag. Hoppas verkligen att jag inte smittat någon i min omgivning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Din stackare! Krya på dig! Kram maria

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...