MÄTT SOM EN PLÄTT - ÄPPLERECEPT

Nyss hemkommen rån Kate...problemet när man är hos henne på våra träffar är att man äter åt h-e för mycket. Denna gången bjöd hon på någon mix av svamp,purjolök, bacon som puttrat i creme fraiche ,sen la hon det på två halva hönekakor + mixen sen hönekaka osv. så hon gjorde det som en tårta . På toppen var det sen tomater och ost ,in i ugnen ca 20 minuter. Det var supergott, fyllningen kan man alternera med vad man känner för. MUMS. Problemet är att eftersom jag inte äter vitt bröd så blev min mage helt i olag efter så mycket bröd. Sen dukade hon fram världens godaste äpplekaka med riktigt hård och krispig ytta. Jösses vad gott det var,och efter ett per portioner av den äpplekakan och man var spyfärdig då kunde man knappt röra sig.
Tänkte att jag skulle ge mig på dom två sista stolarna nu.....orkar jag..??!!
Ja, jag måste helt enkelt.
Här kommer receptet på äpplekakan, så kan ni baka till helgen.

Jag har döpt den till KATES ÄPPLEKAKA
150 G SMÖR
2 DL HAVREGRYN
2 DL MJÖL
2 DL SOCKER
1/2 DL GRÄDDE
1/2 DL SIRAP
1/2 TSK BAKPULVER

SKÄR ÄPPLENA I TUNNA SKIVOR LÄGG I EN FORM
SMÄLT SMÖR OCH HÄLL I MJÖLET, BLANDA RESTERANDE MEN HAVREGRYNEN SIST
HÄLL ÖVER ÄPPLENA. IN I UGNEN 175 GRADER I 30-40 MINUTER
SERVERAS MED GLASS ELLER VANILJSÅS
MUMS,MUMS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad vill du ha till middag ikväll????//L

Tina sa...

Ha,ha...jättekul darling!!!!/ T

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...