SNURRIGT VÄRRE....

Pust ,nu är det spikat och en hel del av all stress har plötsligt runnit av mig.
Nu är det bestämt när mormor ska begravas. Det var en hel del turer fram och tillbaka och både jag och mor har varit skit stressade över att det redan skull vara begravning nu på fredag, en vecka efter att mormor gått bort.
Hur f-n rent ut sagt skulle vi hinna med allt det praktiska? Saken blev ju inte bättre när prästen inte ringde oss som bestämt igår så imorse visste vi fortfarande ingenting. Min mor skulle beställa blommor och göra kransar och ett stort hjärta från oss ( hon är florist )MEN till när skulle hon beställa det? När skulle vi in till prästen? När ska vi till hemmet och städa, hur länge får vi behålla det rummet? Och det värsta och största oros momentet NÄR skulle begravningen bli av.
Innerst inne hoppades både jag och mor att det INTE skulle bli på fredag, vi är alldeles för stressade och uppjagade för det. Till slut ringde begravningsbyrån och sa att det inte blev av förrän onsdag den 25 november. Pust, en sten föll från hjärtat, vi kunde lugna oss. Jag bläddra i min kalender och sa till mor - Jaha, onsdag ,det är den ända dagen den veckan som jag har kunder från morgon till kväll. Men ,men det är ju sånt man aldrig kan planera så jag började att ringa runt till mina sju inbokade kunder och bokade om dom till andra dagar.
En timme senare ringer mor och säger att det inte går på onsdagen????!!!!!
Då kunde nämligen inte en släkting från Danmark som verkligen brytt sig om mormor ,han var inte hemma just den dagen utan befann sig ironiskt nog i Sverige på ett topp möte. Brian ( som han heter ) var en av dom som absolut ville bära mormors kista till sista vila. Så efter mycket ringande fram och tillbaka till olika parter i Köpenhamn så bestämdes slutligen torsdagen som begravningsdag.
Det förvånar mig inte ett dugg om detta är mormor som ställer till det, för om man nu ska tänka till så var det torsdagen som från början passade bäst och eftersom både jag och Brian kunde bäst då så såg hon nog till att det blev just den dagen.
Jag tror minsann att hon hade ett finger med i spelet där.
Låter det knäppt???? Det är det inte.........

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...