SOV GOTT LILLA MORMOR


Det var en tung natt jag hade framför mig, orolig och sömnlös. Vaknade av att jag grät och var ledsen över att mormor lämnade oss utan att vi var där. Flyttade ut i soffan , bläddrade på Tv`n ,somnade till slut. Vaknade av att Lasse gick upp. Usch, redan morgon. Drack en kopp kaffe innan jag och mor åkte tillbaka till Köpenhamn.
Ont i magen....men mormor ser så fridfull ut där hon ligger. Blek, kall men så fridfull. En sten föll från hjärtat, hon har det bra nu min mormor.
Himlen har fått ännu en ängel som Jessica sa till mig när hon fick beskedet.
Ja, det har dom , himlen har fått en mycket fin ängel.
Kör hem till vår danska ( halv ) släkt, får en kopp kaffe innan vi ska till begravningsbyrån. Vi hinner även ordna med blommor. Kanske blir begravningen redan på fredag. Vem ska bära kistan??? Tankar snurrar.
Åker inom hemmet en sista gång, där ligger hon mormor lilla i sin säng med blommor i handen och sover gott, sover gott för alltid.
Jobbigt, jobbigt.
Jessica ska ha sitt 40-års kalas ikväll, jag går hem till henne direkt jag kommer hem, bryter ihop igen. Berättar och hon förstår....
Klart hon förstår ,hon är min bästa vän och hon vet hur otroligt nära jag var min mormor och hur orolig jag varit för denna tiden.
Ska ta en dusch ,ett glas vin och försöka ta mig till hennes party. Jag vill ju så gärna fira denna dagen med min vännina men jag vet inte om jag orkar le när allt känns tungt. Ska göra ett försök.
Men jag vet att hon förstår om jag inte orkar.......

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...