PUST OCH STÖN

Jobbade klart kl.16, städa undan på jobb, starta en maskin handukar, hämta Cornelia hos kompisen där hon varit idag, hem leta fram kepsar, oj ja visst ja bokföringen...satte mig ner och gjorde klart den, medan Lasse hjälpte mig med finliret passade jag på att dammsuga sovrummen så det inte ligger nån lite kaninlort nånstanns, tillbaka till bokföringen, ungarna packar handbagage, hänga tvätt, ny maskin igång, hungrig???!!! Lasse fixa pizzor, samlar sladdar och laddare till mobilerna, letar skor/sandaler, pust. Lars kommer med pizzor ,äter,fortsätter packa ska städa ur Popkorns bur så den är ren, Jessica kommer hämtar grejor....dunk,dunk hjärtat slår. Ska ta mig ett stort jäkla glas vin eller ett stort glas 43 med massor av is och kanske, kanske försöka slappa i solariet ett tag, om jag hinner.
Tusan böcker, tidningar till mig jag måste ju också ha lite underhållning på planet.
Laddar alla elektroniska mojänger ,hela tiden nått man kommer på....nu är tvätten klar igen ,ner och hänga upp den sen buren....poppis bur, måste ta den också.
Lars............

1 kommentar:

Louise sa...

Innebär det att poppis kommer till oss i morgon? Undrar kaninvakterna

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...