MÅNDAGEN SOM FÖRSVANN

Nu har man satt sig tillrätta i soffan och funderar över vart måndagen tog vägen.
Gick jag upp i morse? Har jag gått och lagt mig ? Vad hände? Vart tog måndagen vägen?
Hämtade Cornelia lite tidigare från fritids idag eftersom jag slutade lite tidigare så jag tänkte att då kan jag mysa med tjejerna lite innan det var dax att jobba igen. Köpte några bullar och kanelsnäckor,en film och körde hem med Cornelia. Han inte ställa in påsen med varorna och öppna för Cornelia när mina föräldrar kom.
Jaha, far skulle sätta in bastudörren... -Ska vi sätta in bastubänkarna också sa far innan bastudörren? - Eh...jovisst, jag kommer och hjälper dig samtidigt som jag såg att Cornelias overall var helt sönder trasad...åh nej hur ska jag nu hinna sy det tills imorgon tänkte jag? Vilken tur att mor erbjöd sig att sy den medan jag hjälpte far med bastuinredningen. Rfter mycket meckande så lyckades vi lösa alla delar och få ihop det till två bastubänkar igen. Pust,- Lika bra att bära ner bastudörren sa far. -Eh ok annars är kaffet klart försökte jag. -Nä vi tar dörren först det är lika bra. Visst, visst. Vi bar ner dörren och sen blev det kaffe och efter kaffet så blev det montering av bastudörren och det skruvades,hammrades,lodades,skruvades,hammrades och efter ett antal par timmar så satt dörren där den skulle.
Fikat med tjejerna var som bortblåst men jag tror inte dom led speciellt av det, Cornelia hade fått över Sofia att leka med och Cassy hade mer eller mindre låst in sig på sitt rum och ingen märkte när jag gick ner till jobbet igen.....

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...