EN FIKA I NORRA HAMNEN

Stod och höll på med studsmattan, dax att sätta ihop den igen då pep det i min telefon. Det var Patricia som undrade om vi skulle ta en fika och eftersom jag inte hade nått annat för mig just då så nappade jag på det förslaget. In och fixa till sig lite och sen körde jag först till Bogarts för att lämna in filmerna vi "aldrig" såg igår och förklarade att den ena skivan satt fast i vår dvd och att jag får lämna in den på lagning. Då säger tjejen som stod bakom disken - När du fått ut filmen och om den är isönder så får du kanske betala en liten summa för skivan...
Gisa om jag exploderade, skulle jag betala för en skiva som var isönder när jag fick den??? Glöm det sa jag det är snarare så att eftersom ni inte kollar era uthyrda filmers kvalite så är det ju snarare så att ni får betala mig för kostnaden det kommer att kosta oss att få ut dvd skivan ur vår dvd spelare. Det slutade med att hon skrev ett meddelande till chefen att vi hade filmer tillgodo och att jag inte skulle bli betalningsskyldig.
Tacka fan för det, gissa om jag var rasande.
Nåja efter det så körde jag och hämtade Patricia och vi körde ner till Norra Hamnen och tog en fika på expresso, det var riktigt skönt att sitta i solen och titta på alla människor som gick förbi, snacka skit och bara vara en stund. Körde henne hem efter igen innan jag fortsatte kosan hemåt där jag hämtade upp Lars för att sen köra vidare till Coop och handla.
Betydligt lugnare nu, inga långa köer däremot ganska mycket utsålt.
Grillning står på schemat i kväll och det ser nästan ut som om det blir till att sitta ute och äta.
Härligt med ljusa,varma kvällar.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...