DAGEN SOM GICK

Vaknade med hjärtklappning. Eftersom jag har haft dessa känningar från och till under flera år snart så vill man försöka glömma bort besvären. Jag har ju varit och kollat hjärtat vid två tillfällen och enl läkarna är det SÅ starkt, något låg vilopuls ( typ 36 ) men allt är normalt.
Nu var det dock 8 år sen senaste läkarbesöket så när jag kände imorse att det slog dubbelslag hela tiden så tänkte jag - Kanske lika bra att ringa husläkaren. Dom ville så klart att jag skulle komma in direkt och ta ett EKG, men se det funkade ju inte för jag hade ju kunder inbokade ( skott i pannan på mig själv ), fick då en tid senare på eftermiddan.
Hur korkad kan man vara? Är inte mitt liv värt mer? Men man sätter sitt arbete i första hand. Nåja, jag låtsades som inget och jobbade på och efter ett tag så lugnade hjärtat ner sig och när det var dex för att ta ett EKG så var det ju lugna gatan i bröstkorgen på mig. Så klart, skulle kanske åkt dit medan det hamrade som mest. Nu skulle det iallafall bli remiss till hjärtkliniken igen för ett 24 timmars EKG någon ggr i framtiden , jag var inte prio ett enl. läkaren vilket jag inte förväntat mig iheller och bla en av anledningarna till att jag inte går iväg till läkaren med detta besväret när det är som det är. Jag vet ju att allt är som det ska (?)
Läkaren kom iallafall fram till att jag hade något för högt blodtryck så det skulle kollas upp igen på onsdag fast det är säkert för att jag blir stressad av hjärtat så jag tror nog att på onsdag är trycket fullt normalt igen. Blev även tappad på en massa blod men jag förväntar mig inget resultat av dom proverna iheller. Allt är väl bra precis som dom brukar säga och inget onormalt.
Konstigt man blir trött??!!

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...