FRÅN EN SKOLA TILL EN ANNAN

Idag känns det som om det var dagen då allt händer. Har nu varit på ett något förvirrande simskole start med Cornelia. Den lilla bassängen innehöll nu inte mindre än 5-6 simskolor.
Förrvirrande att hitta rätt och en jäkla massa folk. Fördelen är att nu kan barnen gå vidare upp i klasser så fort simlärarna ser att barnen klarar sin grupp. Detta var jag ju inte sen med att tala om för Cornelia som mest fjantat rundor senaste åren ( trots att hon absolut kan simma betydligt bättre än vad hon gjort på simskolan ).
Jag tror mitt samtal med henne verkade.....så bra som hon simmade idag har hon aldrig för simmat och när hon var klar så frågade hon om hon varit duktig.
-Jaaaa sa jag , du var otroligt duktig fortsätt så sa jag
- Då kanske jag snart har gått om Philippa och Sofia då? ( Lite knäckande ju att dom kommit längre än henne när Cornelia simmat i många fler år tycker hon )
-Nja sa jag , du får nog träna LIIITE mer än så.
-Okej, då ska jag alltid simma mitt bästa ända tills jag är lika bra som dom.
Så visst fanns det en fördel med detta totala kaos på simskolan...........

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...