SÖMNBRIST

Vaknade halv fem, Cornelia kallade med ett litet hjärtskärande läte. Upp och in på hennes rum. Hon låg under täcket och jag undrade vad hon ville. - En långben mamma, en långben på mitt rum. Jag fick gnugga ögonen för att överhuvudtaget kunna se nått men ingen långben i sickte.
Jag går på toaletten sa jag till Cornelia så får vi se om den kommer fram igen, jag han väl knappt sätta mig på ringen förrän ett vrål hördes igen.
Efter mycket jagande och klättrande fick jag äntligen tag i odjuret som stört min dotters sömn och Cornelia blev nöjd.
Mindre nöjd var ju jag som fått igång pumpen denna tidiga morgon och som gjorde det omöjligt för mig att somna om och för den delen tog det inte många minuter förrän Cornelia kom traskande in till vårt sovrum, suck.
Där låg jag då....snurrade på mig, lyssnade på Lasses snarkningar ( brukar ju vara jag som drar stockarna) och Cornelias flämtande. Vred på mig, varmt, måste sova lite till.....nähä kan lika bra gå upp.
Jäkla långben

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...