FARSDAG OCH DAGEN D

Pigg och vaken efter gårdagens party som var jätte trevligt även om jag inte var riktigt på G. Hade ont i magen och kände mig lite off så det blev ganska lugnt för min del.
Har hämtat barnen hos mormor och morfar så nu är alla på hemmaplan igen och barnen har gratulerat Lars på Farsdag. Blir ganska lugnt idag. Ska köra lite vaxningar idag och vid 16.00 tiden ska vi äta middag hos mina föräldrar så dagen lär gå ändå.
Idag är det också dagen D....
Egentligen var den dagen igår men eftersom vi skulle på fest så bestämde jag mig för att det fick bli denna dagen istället som blir dagen D.
Vad är då dagen D för mig??? Jo idag är det den dagen då jag lovat mig själv att NU ska jag sluta röka. Ska verkligen göra ett tappert försök nu. Började röka för ett år sen då min mormor gick bort och har rökt sen dess och då hade jag haft ett uppehåll från cigg i 1 1/2 år. Lovade mig därför själv att jag skulle sluta igen samma dag som jag började för ett år sen.
Var ju lite märkligt att inte ta en cigg till morgonkaffet förstås för det har man gjort under så lång tid nu.
Har satt ett plåster på armen vilket jag aldrig testat förr och än så länge så har det ju inte varit några problem.....men sen å andra sidan ( ha ha ) har jag bara varit rökfri i några timmar just nu.
Det ska fungera, jag vill INTE vara rökare längre men jag vet med mig själv också att det är en jäkla dålig period att sluta röka i då man har mycket på jobb, mycket runt omkring sig, julen kommer, nyår kommer. Ja FAN inte rätt period alls. Men jag gör ett tappert försök och ska verkligen verkligen försöka tänka på annat än att planera när jag ska ta nästa cigg.
Så nu alla vänner ,alla nära och kära NU är det färdigrökt för min del så nu får ni röka på själva hahah. Förklarar härmed för universum att TINA SKA SLUTA RÖKA så önska mig lycka till.

2 kommentarer:

Ethel sa...

Hej Tina!
Är du superbestämd så går det så bra och sluta röka i dag fast det är massor med julfester och nyårsfest på gång. Var envis och ge dig inte. Säkert bra med plåster. Hoppas att det är rätt märke du använder. Hihi.
Lycka till.

Tina sa...

Tror absolut jag använder mig av rätt märke :-). Har faktiskt funkat bra än så länge men det gäller ju att hitta på annat hela tiden för att inte tänka så mycket.

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...