ROTAR UNDER GRANEN

När jag kom in från jobbet i eftermiddags så kom Cornelia springande ner från trappan
- Cassandra säger att det ligger julklappar till mig under granen.
-Jasså sa jag, har hon varit här och rotat under granen då?
- Ja sa Cornelia och hon säger att det ligger paketer till mig , sen slängde Cornelia sig under granen och började läsa på alla etiketter
Jag gick upp för att sätta på en kopp kaffe då jag hör Cornelia ropa
- Mamma, jag har hittat ett paket som det står mitt namn på....får jag öppna det nu??
- Nej, ropar jag tillbaka dom ska vi ha med till Anders på julafton.
-Jamen om dom ligger här och jag öppnar ett så vet ju inte tomten om.
???? Klokt tänkt av henne men ack nej.
Sen hittade Cornelia också ett paket från Cassandra och blev jätteglad och kom upp springande i köket till mig och sa
- Mamma, mamma...jag kan inte fatta det men vet du vad jag hittade??!!!!
-Nä , sa jag
-Kan du fatta mamma jag hittade ett paket TILL mig FRÅN Cassandra. Kan du fatta att HON har gett mig ett paket sa Cornelia helt lyrisk och hoppade omkring av glädje.
-Tänk mamma....kanske Cassandra tycker om mig iallafall.....

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...