SVETTIGT

Pust, det var en intensiv dag när jag väl jobbade. Nu är det kväll och man ska snart slappa lite. Dax att börja förbereda nattningen av lillfisen som har världens största förkylningsblåsa i munnen, stackarn. Hon har jätteont och frågan är om hon kan sjunga lussesångerna imorgon när barnen ska ha lussefirande för oss föräldrar.
Typiskt nog så missar jag det tyvärr i år. För nån månads tid sen så var jag ju så duktig och höll tomt i min kalender både på morgonen och kvällen denna dagen JUST med tanke på luciafirandet, och vad händer.....JO dom ( lärarna ) ger oss besked att Lucia firandet ska vara imorgon kväll istället. Ja det var ju så dax då... då hade jag ju redan bokat in en massa kunder sen länge och som jag visste att jag INTE kunde flytta på. Så himla ,himla trisst. Jag missar Cornelias lucia, snyft.
Nu får man jobba till klockan 20.00 istället.
Nästa år ska jag vara ledig hela lucia veckan så jag INTE missar firandet :(

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...