RENT

Jobb, städa , jobb, städa. Tja det blev riktigt jäkla rent och fint i huset mellan varven. Fick ett ryck och eftersom jag fick en avbokning mellan ett par kunder så började jag städa och snacka om att det behövdes.
Jösses amalia vad mycket skit det fanns som man egentligen inte sett, typ på golvlisterna och i källarfönsterna. Snacka om spindelväv. Tv bänken har inte heller blivit rengjord sista tiden upptäckte jag så bara att få rent där var ju en dröm för att inte snacka om bakom TV bänken bland alla sladdar. Shit vad mycket smuts. Men nu är det rent, nu har jag legat och krupit ,torkat golvlister och dammat, flyttat möbler och städat riktigt ordentligt och NU känns det rent. Riktigt riktigt rent.
Ja ,jo ,jag har städhjälp men hon har inte varit här på ett tag så det har hunnit samla på sig igen.
När Cornelia kom hem från skolan tillsammans med en kompis så sa hon - Varför är här så rent?
Tja det kan man ju undra hihi. Cornelia drog in luft genom näsan och utbrast - Ahhhh vad det luktar gott. Från det ena till det andra....
Fick sms från mina föräldrar idag ifrån Trang i Thailand. Min stackars far är magsjuk ,mest troligast av en macka han tog på flygplatsen ( att han inte har lärt sig ). Dom bor tydligen på ett hotell lång ifrån civilisationen ( typiskt dom ) och kan inte ta sig till ett apotek för att köpa medicin så just nu håller mor bara tummarna att far ska bli bättre tills imorgon så dom kan ta sig in till staden. Stackars mor, sitta i djungeln med en sjuk karl och vi kvinnor förstår ju hur hon måtte ha det stackaren :-)
Krya på dig far och mor....försök att stå ut hihih.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...