ANDRA GÅNGEN

Har varit i väg på mammografi nu för andra gången i mitt liv. Inte alls skönt att bli fastklämd i en stor maskin som trycker ihop bröstet till en pannkaka men så klart utsätter man sig för det. Bröstcancer är ju ändå en mycket vanlig cancer form och det vill man ju hålla koll på. Jag ock tusentals andra helsingborgare har kunnat välja om vi vill gå med i en forskningsgrupp just ang bröstcancer och jag anmälde mig självklart. Allt för att en lösning eller kanske tom för att hitta en orsak till bröstcancern, för hur kommer det sig att vissa får det och andra inte. Vad innebär det då för mig som är med ?! Svara på hälsofrågor, lämna blodprov på mina gener,kolla trycket, mammograferas lite oftare. Känns ju helt ok.
Vidare består dagen av ett besök hos Sara på Ivan Selembas salong för toning och klippning. Världens bästa frisör och skit duktig på färgningar.
Först en kopp kaffe så klart :-)

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...