SLUMP

Sista kunden idag har gått hem och av ren slump så visade det sig att hon var en av dom som undersökte Cassies koppor i måndags. Jag berättade för henne om Cassie ( visste ju då inte detta ) vår resa och min tveksamhet till om det var vattenkoppor.
- Var det din dotter som jag tittade på hos oss igår då? Det kom in en tjej med precis dom små " betten" som du beskriver och jag trodde nämligen själv att det var bett sa min kund.
Jo men visst var det Cassie sa jag.
-Ja sa hon vi har diskuterat hennes prickar på kafferasten och jag är tveksam till om det var koppor men distrikt sköterskorna var övertygade om att det var det och dom är bättre på utslag än mig.
Efter min kunds behandling gick jag för att hämta Cassie så hon kunde visa upp sina prickar igen.
- Nä, sa min kund, det ser inte alls ut som koppor men jag är inte rätt person att bedöma detta.
Jag lovade att ha koll på prickarna och ringa henne på morgonen för att få en ev tid till distriktsköterskan eller läkaren. Ibland är det bra med kontakter:-)
Cassie får hur som helst gå till skolan imorgon, hon är för pigg för att vara sjuk och eftersom det inte blivit värre eller mer så får hon gå till skolan.
Inget hon vill så klart men ett måste.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...