ARBETSDAG

Måndag igen. Helgen går fort. Cassie stackarn var hemma strax innan nio. Dygnsur men inte pga av regnet utan pga att hon hade fått hoppa i forsen för att ta loss deras kanot som lyckats kila fast sig mellan tre stora stenar. Hon hoppade i forsen och stod i vatten upp till midjan. Ombytskläder hade hon ju med sig men det hjälpte ju inte särskillt mycket då skor och allt var genomdränkt för skorna tog hon ju inte av sig när hon hoppa de i. Fy vad modigt gjort av henne. Jag frågade hur hon kom i kanoten igen och hon sa - Jag var livrädd och vi höll på att välta med hela kanoten men jag stod på toppen av en sten som låg djupt under vattnet och lyckades ta mig upp till slut.
Vilket äventyr. Cassie erkände också att hon var lite arg på tjejen som hon paddlade med - Hon kunde ju inte paddla sa Cassie och jag tänkte - Nä och du har nog inte paddlat fler gånger än den här andra tjejen själv.
Idag är det hårt tempo i kalendern och pauserna få så jag kavlar upp skjortärmarna, spottar i händerna och tar itu med dagens arbetsuppgifter.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...