NU SKITER JAG I DET

Klar med jobbet strax efter klockan 19.00, börja skruva upp hyllorna i Cornelias garderob. Lika bra att lägga in kläderna tänkte jag, vilket jag gjorde. Sen började jag fylla på lådorna med leksaker och Cornelia började rensa i dom gamla lådorna, lika bra att sätta dom på plats också då tänkte jag. Det slutade tre och en halv timme senare med att vi fyllt garderoben med dom flesta sakerna som fick plats där.
Gick och startade upp datorn och medan den värmdes upp så kom jag på att hon ju faktiskt fick plats med en stor hylla också , hrm tänkte jag och drog in den på hennes rum. Nu kunde jag ju lika bra flytta över lite av hennes böcker och annat krimskrams tyckte jag och så blev det.
Kontentan av det hela är att vi snart flyttat in allt. Nu fattas det ett skrivbord ( får köpa ett nytt ) och sen är rummet nog i sin ordning förutom leopard tapeten som hon så gärna vill ha ,ny matta och ny taklampa. Efter midsommar för innan lär jag väl inte hinna med det.
Nu skiter jag i det , Cornelia sover sin första natt i nya rummet och hon var eld och lågor av lycka. Skönt att det tar sig lite :-)
Nattis nattis

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...