TOMT OCH TYST

Gick upp klockan 04.30. Lisa och Seth gjorde sig redo för att köra. Kändes tungt att krama dom hej då och jag hörde hur Lisa svalde och svalde för att inte börja gråta, hade hon börjat gråta så hade jag också gjort det men nu kunde jag stå emot. Vinkade hejdå vid 05.00 tiden.
Slängde in sängkläderna i tvättmaskinen och hoppade i säng igen. Precis då så ringde min mobil. Det var Seth, som kört vilse. Fråga mig inte hur dom körde men dom var på gatan nästa brevid oss. Stanna där ni är sa jag jag kommer med bilen och visar er ut på motorvägen.
Vilket jag gjorde. Rullade ner fönstret på bilen när dom körde förbi mig och det blev ett snabbt hejdå igen innan dom passerade mig.
Körde hem igen och gick och la mig, hade svårt för att somna men slutligen fick jag en timmes sömn trots allt.
Vaknade klockan 08 av att Eva och Freja gjorde sig klara. Vi käkade frukost satt och pratade i timmar inna Eva skulle vidare.
Plötsligt var huset tomt sånär som på mig egna familj. Plötsligt var det tyst i huset.
Plötsligt hade jag en saknad redan efter Lisa och Seth och på nått vis känns det overkligt att dom varit här i fem dagar. Vart tog dom dagarna vägen då?
Har iallafall varit underbart att ha dom här.
Idag har jag lovat Cassie att åka ut på nya Väla ( suck ) men jag har ju lovat det så det får jag ju hålla. Cornelia är och leker med Tilde och Lasse ska på fotboll. Livet är precis som det brukar vara igen :-)

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...