I SURRENDER

Okej, bara att tyvärr inse att det inte blir någon zumba för mig idag iheller. Halsen kliar och river på samma gång och jag har en jäkla hosta. Typiskt , jag blev smittad av min far säkert i söndags när vi var där och åt. Mest troligast hade jag nått skit i kroppen redan innan middagen hos mina föräldrar eftersom jag var helt urlakad både fredagen och lördagen. Mötet med en hostig far var kanske det som behövdes för att få igång skiten på mig. Känner att ett svettigt zumbapass är något som min kropp definitivt inte vill veta av ikväll men däremot vill min hjärna mer än gärna dit. Lyssnar på kroppen i detta fallet.
Ska sätta lite vitlök mellan stortåna, ja skratta ni men jag har läst om detta och rekomenderat kunder att prova det när dom haft ont i halsen och halsfluss odyl och faktum är att dom kommit tillbaka och sagt att det faktiskt hjälpt. Så med andra ord NU har jag en anledning att prova det själv.
Så är gör man : Man "snippar " ena änden av vitlöken , den snippade änden sätter man neråt mellan stortån och pektån. Fäst med plåster eller kirurgtejp och så på med en strumpa. Ha detta över natten.
Är man inte bättre dagen därpå så gör en ny snittyta på vitlöken och upprepa processen.
Rent logiskt sett ( jag som jobbar med zonterapi ) så sitter just halsen, mandlarna precis mellan stortån och pektån. Det är där som man brukar jobba om man har " halskunder " .Gör man det på sig själv......svar NEJ.så nu sätter jag dit en vitlök på varje fot så får vi se imorgon hur jag mår hahahaha.
Har ju som vanligt inte tid att bli sjuk och vill inte vara sjuk i helgen då det är dammiddag hemma hos Kajsa i Lerberget.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...