MORNING......

Sovmorgon...??? Nej ! Vaknade strax efter kl. 8.00, tassade upp och läste tidningen. Strax därpå kom Cornelia tassande och efter bara någon minut även Cassie (?)
Trodde faktiskt att ungarna skulle sova lite längre än så när dom var skollediga, men icke!
Vi satt vid köksbordet och läste tidningen. Jag läste nyheterna, Cassie serierna och Cornelia kollade in alla som fyllde år idag. Cassie fixade med stekta mackor till henne och Cornelia (?) och jag stod över.
Vad har det tagit åt Cassie, väldigt hjälpsam ( när hon vill ) :-)
Vi går dock fortfarande runt och skrotar i våra pyjamas och tänker nog fortsätta med det ett tag till.
Det är ju det som är så härligt med helg, man kan gå runt och "dingla med håsan" hela dagen om man vill.
Lassse däremot är på jobbet så det blev inget dingla med håsan för hans del.
Uttrycket " dingla med håsan " har jag fått från min farfar som tyvärr är död sen många år, men alltid när han satt och slappa i soffan så drog han av strumpan till hälften så den liksom hängde ner från tårna och så satt han där och viftade på fötterna så håsan dinglade fram och tillbaka = dingla med håsan :-)

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...