FARA RUNT

Vilken dag det har varit. Fast på ett väldigt trevligt sätt. Började dagen med att Christel ringde, shit mitt dåliga samvete igen. Snackade lite innan jag var tvungen att fixa lite småärenden  men bestämde att vi skulle ta en kopp kaffe om jag han . Körde jag ut till Laröd för att hämta lite morotsolja hos Carolina, där blev det en massa snack och kaffe där först. En timme bara försvann. Insåg att jag inte skulle hinna ut på Väla och fixa ny nyckel och köpa kaninhö till Popcorn så jag ringde Christel och bad henne ladda kaffet. Sagt och gjort, körde till henne och snackade ett tag och drack ännu mer kaffe. Sen var hon tvungen att jobba lite så jag körde inom mor innan jag skulle hämta Cornelia på skolan ( drack INGET kaffe där för nu var det toabesök nr 6 iordningen ; - ) )
Hämtade Cornelia, ut på Väla fixade en ny nyckel, köpte hö, gick och tittade lite, fixade en julklapp till och sen åkte vi hem.
Trevlig dag med andra ord men jag han inte till banken eller posten och det får vänta tills nästa vecka.
Tyckte att det var viktigare att vara lite social för en gångs skull och i vanlig ordning var det hundra år sen jag träffade Christel sist.
Just nu sittter jag med alla fakturor och inser att det inte bara är EN kund som glömt betala in sin betalning utan en hel del. Suck , så nu blir det till att ringa runt som nån jäkla inkasso indrivare. Tar bara en massa energi. Okej, på telefonen.......

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...