FACERAPE

Jag är så jävla förbannad så det finns inte. Vad har hänt då undrar ni säkert ?!
Jo, igår kväll runt 23.30 tiden medans jag sitter och tittar på Braveheart går jag in och kollar på facebook på mobilen. Ser då att Mathias ( ungarnas kusin ) som var på väg till Indien skrivit. - Indien inställt, farsan har fått en stroke :-( :-(
Va fan tänkte jag , har Anders fått en stroke. Stackars han och fy fan vad hemskt för alla som var med och skulle resa. Hjärtat började banka, hur fan skulle man nu få tag i nån av dom för att höra hur det var med alla och framför allt Anders då. Skickade ett sms till Desiree och bad henne ringa så fort hon kunde.
Detta var ju fruktansvärt. Gick upp för att berätta det för Lars, typiskt han hade somnat. Okej, hur gjorde jag nu då ? Han behövde verkligen sin sömn och han skulle ju upp och jobba, skulle jag väcka honom och tala om det ? Jag visste ju att han absolut inte skulle kunna somna om igen. Skulle jag låta honom sova och tala om det direkt på morgonen när han vaknade ? Jag valde det sista alternativet, det fanns ju inte så mycket vi kunde göra nu ändå.Sen hade jag själ en jävligt lång natt framför mig, kunde absolut inte sova. Låg och tänkte på Anders och alla nära så klart. Skulle vi köra till Varberg imorgon eller vart han nu befann sig ? Usch, vad hemskt.
Sagt och gjort så fort Lasse gick upp berättade jag det för honom , att Anders fått en stroke. Shit, jag trodde minst att Lasse skulle få ett hjärtsvikt. Jag gick ner och tog min telefon, tänkte kolla om det kommit nått sms eller  nått från Desiree.
Inget sms från henne , däremot hade jag ett meddelande på fb från Ullrika i Stockholm ( släkting ) där hon skrev. - Allt bra med Anders, dom är i Goa och allt är ok. Vi har pratat med honom. Dom hade också sett Mathias inlägg och ringt eller smsat Anders och fått svaret att allt var ok.
Den tanken fanns hos mig också igår att jag skulle ringa Anders men jag tänkte - Han lär ju inte svara ändå.
Mest troligast så har ju Mathias blivit facerapad av någon jäkla idiot och jag lovar hade jag fått tag i den människan så hade han / hon inte haft någon hud kvar på kroppen. Jag hade flått människan levande.
Fattar inte folk vad dom ställer till med och vilka konsekvenser dessa facerape har för anhöriga ?
Det spelar ingen roll vad som skrivs i facerapen, det har konsekvenser oavsett. Både för personen som blir facerapad och för släkt och familjen. Tänk er jävligt noga för innan ni facerapar någon nästa gång.
Personen som blir det har faktiskt ett liv.
JÄVLA IDIOTER !!!!

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...