DÅ VET MAN ATT DET FUNKAR

När jag kom upp från jobbet med Petra pep det i larmcentralen och en fel knapp indikerades.
Hade inte tid att kontrollera vad problemet var eftersom jag och Petra hade lite saker att gå igenom.
Så medan vi snackade pep det tre gånger var tredje minut, lite stressande.
När vi var klara med vårt och Petra åkte hem så tänkte jag att det var väl lika bra att ringa larmbolaget eftersom jag absolut inte förstod mig på installationsmanualen.
Sagt och gjort ringde dom och blev hänvisad till en installatör som inte svarade telefonen.
Äsch, tänkte jag hur svårt kan det vara och lyckades på nått vis få fram att det var censorn i källaren som hade dåligt batteri. Tänkte åter igen, hur svårt kan det va och skruvade ner censorn och plockade ut batteriet. Strax därpå ringde Lasse - Är du hemma ?
-Eh, ja svarade jag
Han berättade då att han fått ett sabotagelarm på sin telefon.
- Nä, det är bara jag som plockar bort batteriet :-)
Två sekunder efter att jag avslutat samtalet med Lasse ringde telefonen igen
Nu var det min mor som undrade om allt var okej för hon hade fått ett sabotagelarm på telefonen....
Samma visa - Det är bara jag som plockade ur batteriet. Ljudet eller rättare sagt pipandet började gå mig på nerverna nu.... trodde det skulle sluta när batteriet togs ut men icke sa nicke.
Samtidigt som jag avslutade samtalet med min mor så knackade det på altandörren, det var grannen
- Jag fick ett medelande om sabotagelarm.....
- Äsch det är bara jag som tog ut ett batteri......
Tror ni pipandet försvann ...NÄ!
Ringde larmbolaget igen, fick ett nytt telefon nr till en annan installatör OCH som svarade.
Hur trevligt som helst vägledde han mig genom alla knapptryckningar för att stänga av ljudet.
Han var bara lite förvånad när larmcentralen högljud sa - VARDAGSRUM- SABOTAGE.
- Ja alltså det där sabotagelarmet..... det är bara jag som utlöste det :-)
Tills slut så tystnade det och sen när jag ska sätta i det nya batteriet ( som jag måste iväg och köpa ) så får jag nog ta och ringa runt till alla och tala om det INNAN jag ger mig på ännu ett nytt sabotagelarm.
Men det positiva i det hela är ju ATT LARMET FUNKAR SOM DET SKA :-))

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...