SISTA DAGEN

Gick upp tidigt idag också :)
Klockan sju hängde vi på låset till frukosten precis som igår.
Vi skulle till en stor marknad som vi hört talas om.
Sagt o gjort efter frukosten begav vi oss iväg till spårvagnarna och efter lite klurande med biljetter och vilken spårvagn vi skulle med och lite hjälp av en VÄNLIG spårvagnsförare så kom vi rätt ganska lätt.
Nu skrev jag vänlig med stora bokstäver för det är faktiskt något som jag måste klaga på.
Befolkningen här i Prag är oerhört ogästvänliga. Kanske är det för att dom inte kan språket så bra, men saker och ting kan faktiskt sägas med ett leende även om du inte förstår.
Så är det inte här, väldigt otrevliga på övervägande platser så om det faktiskt finns någon som ler, är vänlig och hjälpsam så blir man faktiskt chockad.
Ett minus med Prag .
Iallafall vi tog oss till marknaden och det var förutom den stora saluhallen full med härliga dofter, färger och myller av människor så kändes det som om vi hamnat i Thailand utanför.
Utanför saluhallen kryllade det av stånd med kopiesaker och alla som stod där var thailändare. Kvarter efter kvarter med samma skit överallt, blev inga fynd.
Saluhallen
Härefter skulle vi ta spårvagnen tillbaka igen och råkade ännu en gång ut för två mycket otrevliga kvinnor, kan säga att efter alla dessa dagarna här nu så är man väldigt frustrerad över deras beteende.
Kom rätt till slut och fick tag i biljetter till spårvagnen.
Åt lite lunch och tog sen en mycket mycket trevlig båttur på kanalen.
Ska ni nån gång till Prag så ska ni åka kanalbåtarna med de vita sjömännen,
lägg det på minnet :)
Åkte förbi vår favorit restaurang Kampepark och nu såg vi den från kanalen, himmelsk mat.

Lite fler bilder från båten
Efter båtturen blev det ännu mer promenad
Prags smalaste gata :)
Det fanns röd o grön gubbe som visade när du fick lov att gå nerför då det endast fick plats en person
Sen på en liten avstickare som vi tog hittade vi ännu fler kärlekshänglås på bron. Vi hade också tänkt hänga ett lås med våra namn på men för det första så är det inte så lätt att hitta här nere ( konstigt nog ) och när vi väl hittade på marknaden idag i en järnaffär så blev det inget köp just på grund av den otrevliga personalen ( helt sjukt ) så vi är utan hänglås :(
Sen när vi fortsatte vår vandring så var vi plötsligt vid John Lennon wall.
En väg fullmålad med bla texter från olika låtar av Beatles. Denna väggen hade vi läst om men inte brytt oss om och plötsligt så tornade den upp sig framför oss. Tänk vad vi fått se mycket av misstag egentligen :)
Tyvärr har folk klottrat en hel del men tittade man ordentligt så fanns det mycket kvar .
Ikväll är det vår sista kväll, saknar mina barn otroligt mycket men samtidigt har det varit fantastiskt att vara själv.
Tyvärr unnar man sig det här alldeles för sällan.
Ikväll ska vi äta på en annan lyxrestaurang som ligger ovanför oss upp för backen ( jisses , denna backe som vi traskat upp och ned för hur många gånger som helst till vårt hotell )
Har tagit en bild upp mot restaurangen och dess härliga grönska, ska tydligen vara en magnifik utsikt därifrån ;)