WHAT A DAY

Vilken dag , hunnit med sjukt mycket.
Lämnade Cornelia på skolan , körde ner till Forex innan jag sen körde inom Elineberg och vårdcentralen.
Var där kl.9.00 och det var knappt nått folk där då ( det kom mer sen )
När klockan var 10.00 var jag klar hos farbror doktorn som klämt och känt på min knuta.
Blodprover är tagna och han hör av sig på måndag ang svaren.
Han tror inte proverna ska visa något och om dom inte gör det så vill han skicka mig vidare för att ta en biopsi på knutan för att se vad det kan vara för nått mystiskt jag fått på halsen :-)
Körde hem igen !
Hämtade breven och körde till posten, vidare till målarbutiken och köpte penslar.
Cilla har tömt sitt behandlingsrum ( mitt önskemål ) och jag tänkte måla i helgen på hennes rum.
När jag var tillbaka strax efter 11 så tänkte jag att det var ju rätt lång tid tills jag skulle hämta Cornelia på skolan så jag tänkte - äsch, jag målar taket.
Visst och det tog typ 10 minuter. En timme och tjugo minuter senare var jag  med hela rummet OCH hade duschat.
Sen blev det panik. Plingade till i min telefon. Det var från prisbevakningen på flygbiljetter. Nu var det inte lika kul längre för nu hade även våra flygbiljetter gått upp rejält.
Slängde mig på datorn och började söka på nytt. Insåg att priserna faktiskt gått upp en hel del,men skam den som ger sig.
Det tog betydligt längre tid att söka flygbiljetter än att måla ett rum.
Satt mellan kl.14.40 till ca 17.45 och sökte runt och tillslut så hittade jag biljetter som var ok i pris och bara gått upp nån hundralapp / biljett.
Vi slog helt enkelt till.
4700 :- / per person och vi åker den 10 juni  och flyger hem kvällen den 9 juli från Los Angeles.
129 dagar kvar tills jag får krama om Lisa och Seth och andas in alla avgaserna i Änglarnas stad, köra runt i den hysteriska trafiken,beundra dom brunbrända slätterna med alla miljonvillorna på sin kam.
Som jag har längtat.
Los Angeles here we come.





Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...