ÅH NEJ, INTE IGEN..,.,

Jag hörde mig själv säga det  högt när jag såg Cornelia ramla av hästen idag igen.
Denna gången red hon Cassini och denna gången var det tre ryttare som föll som furor av sina hästar.
Vad som triggade igång det den här gången har jag ingen aning om.
Plötsligt var fyra hästar utom kontroll ett kort ögonblick och tre som föll av.
Jag såg cornelias häst springa iväg och det gick ju bra, ända tills hästkraken plötsligt svängde åt helt fel håll.
Det var ingen bered på ,allra minst Cornelia och hon ramlade av, vred sitt knä och landade på det. Typiskt nog samma knä som sist .
Jag hörde  bara ett illvrål ( hon blev mest rädd ) och än en gång fick jag tvinga upp henne i sadeln igen.
Det var stora tårar som ramlade nedför kinderna pga smärtan i knäet.
Stackars tjej !
Men hon är vid gott mod igen och knäet känns nog bättre redan .



Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...