HUR SVÅRT KAN DET VARA ????

Min syn är ok, men läsglasögon är ett måste . 
Synen påverkas ju av stress och det vet jag ju om men det var ändå skönt att få det bekräftat.
Efter smarteyes så gick jag och Cassie in på Väla på jakt efter en klänning till mig.
Jag vill ha en somrig klänning som jag kan ha även till vardags men som ändå är tillräckligt snygg för fest.
Först hur många klänningar jag hittade, MASSOR !!!!
Skitsnygga.....ända tills dom kom på kroppen.
Jisses, antingen hade man värsta DollyParton Tuttarna , eller blev man helt fyrkantig, eller för tjock, eller för kort, eller för genomskinlig,för stor, för liten  eller bara fruktansvärd.
Tror jag provat 100 klänningar. Jag frågade Cassie hur många det var och hon sa, jag har tappat räkningen.
Vilken var snyggast var min nästa fråga till henne
-Ingen aning, jag kommer inte ihåg alla svarade hon.
Sista butiken vi gick in i var Indiska, tro mig då hade vi plöjt igenom ALLA affärerna på Väla och jag hade provat mängder.
På Indiska plockade jag ihop fem klänningar. Av de fem var det en som var perfekt.....
OM den funnits i min storlek. M var för liten och XL för stor och givetvis fanns inte L.
Kan man bli tokig för mindre eller!!!!!
Nu råkar det vara så att det finne ett Indiska i Varberg dit vi ska på bröllop imorgon.
Vi måste bara köra tidigare och inom Indiska i Varberg ( om storleken finns där , ringer först )
För har dom L så SKA JAG HA DEN
Åkte hem tomhänt och skitsur :-(

Var ju förresten vaxningsobjekt idag till Cilla, och det gick faktiskt jättebra, jag kan gå och sitta :-)
Vad har jag mer gjort idag...
Jo packat !! Eller rättare sagt lagt fram mitt och Cornelias. Resten får bli på söndag för på måndag kommer jag inte hinna.
Men det är påbörjat och det känns ju bra.

Det är nära nu :-))

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...