ENSAMHET NÄR DEN ÄR SOM BÄST

Just nu lutar jag mig tillbaka i soffan.
Vinglaset i ena handen och chipsen i den andra.
Njuter av att faktiskt vara alldeles själv hemma i ett tyst hus.
Var inte planerat att det skulle bli så här ensamt men nu är det faktiskt väldigt skönt.
Började morgonen med frukost på Väla med Maria sen gick vi runt lite och jag hittade två tröjor , fick även lagat Cornelias iphone som gått o tusen bitar.
Efter ett par timmar i trevligt sällskap ringde min telefon
Det var Patricia som ringde och sa att mina föräldrars frys i källaren inte fungerade.
Hon hade tömt så mycket det gick men ville att jsg skulle ta resten då det inte fick plats.
Körde från Väla och hem till mina föräldrar , två säkringar  slog ut hela tiden.
Kom på att det kanske var belysningen till julgransbelysningen ute och bad Patricia dra ur kontakten till den och då funkade det att slå på säkringar igen.
Tyvärr hade alla bär och kantareller hunnit töa så det var bara till att tömma ut och slänga.
Körde hem igen och nu fick jag ett Tina ryck ......
Gjorde lite förändringar på Cornelias rum och la in en annons på blocket
Fick tömt och slängt undan lite och med proffs hjälp av Cornelia.
Vid femtiden körde jag och lämnade Cornelia hos Tilde där hon ska sova inatt.
Cassandra ska också till Tilde men för att jobba som barnvakt till Tilde och tvillingarna. Blev tydligen jätte sent så jag väntar hem henne i natt nån gång :)
Ikväll har det också börjat snöa och jag är inte överlycklig även om det lyser upp en hel del.
Ska köra till Ljungby tidigt imorgon , hämtar Petra klockan 8 så väglaget får gärna vara torrt och rent.
Nu ska jag njuta av kvällen
Kram

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...