BJÄLLRA

Två små pyttor har Bailey dragit in i huset , genom kattluckan.
Den första stackaren var fortfarande vid liv men vettskrämd.
Tro fan det när man vet att man strax blir middag.
Men så blev det inte. Jag fick jagat ut en arg katt så jag kunde fånga in den stackars fågeln och undersöka den.
Den såg hel och fin ut så jag gick ut och satte den i trädet och den flög iväg.
Pjodd nummer 2 hade tyvärr inte samma tur utan var stendöd när jsg såg Bailey trycka sig genom kattluckan med fågeln i munnen.
Denna gången var det en morrande , blängande katt som absolut ofrivilligt tänkte lämna ifrån sig sitt byte.
Jag vann striden !
Nu ligger stackars fågeln i vår trädgårdshörna som snart är som en djurkyrkogård.
Nu har jag tröttnat på att agera begravningsentrepenör och körde iväg i en paus mellan kunderna för att köpa ett halsband med en bjällra .
Nu hör förhoppningsvis alla djur henne och hinner iväg innan hennes käftar hinner ta dom.
inga fler överraskningar nu tack !

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...