BAKA

Slö förmiddag
Hade pyjamasen på länge innan jag bytar om till mjukis kläder.
Hade bestämt mig för att idag göra nått yoga pass framför TV för att mjuka upp kroppen.
Hittade en bra app på telefonen istället och där valde jag Pilates.
Men seriöst !!!
Hur jäkla stel kan man va i kroppen....???
Hade nån sett en så hade dom avlidit av skratt.
Okej , Cornelia såg mig och frågade vad jag höll på med.
-Pilates , svarade jag henne i en av alla utandningar.
Hon började asgarva och sa
- Du ser ut som en fjäril
Ha ha ha
Kam ni se mig liggandes på golvet med bäckenet högt upp över knäna och flaxa med armarna ....
Tro mig , ni hade också dött av skratt.
Nåja ! 45 minuter genomled jag och det kändes faktiskt mycket bättre än jag vågat tro på .
Både att utföra det och i kroppen efteråt.
Vigheten får jag definitivt jobba på
Tänk er själv en flodhäst som ska titta dig själv på magen...
Typ så kändes det .
Nåja , efter pilates pass och en runda till Coop så blev det lite bakning.
Cornelia bakade några choklad kakor och jag fick ett ryck och bakade fröbröd.
Lyckades inte riktigt men det var helt okej ändå.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...