STUDENTEN

Fredag , en sjukt lång dag som jag ska försöka korta ner med ord :)
Vaknade tidigt och hoppade in i duschen innan Cassie och Rebecka skulle ta över badrummet.
Fixade iordning i tältet och klockan halv åtta började de första klasskompisarna till  dem att dyka upp och strax efter åtta var tältet fyllt med 23 elever och 7 lärare
Det var fullt tryck i tältet och alla var så glada  och de  mådde  så bra och trivdes.
Under tiden fixade jag och Lars salladen och när alla lämnat tältet vid halv tio tiden så tog jag och dukade om och förberedde inför kvällens gäster.
Vid 10.15 tiden sprang jag och Lars bort till västra ramlösa skolan där Cornelia hade skolavslutning.  Hon sjöng tillsammans med några andra tjejer och var så duktig .
När dom var färdiga så sprang jag hem igen och fortsatte duka om och planera in för att allt skulle flyta på så bra som möjligt på kvällen.
När det var klart och Lasse kom hem från skolan så skar vi upp köttet och la upp snyggt och la upp det andra på fat och tallrikar.
Klockan 13 körde vi och hämtade mor och far och körde för att se Cassie springa ut från skolan.
Man blev helt varm i hjärtat och en och en annan tår fälldes. Tänk att skruttan blivit så stor .
Hon fick sin skylt och berättade att hon fått stipendium för att hon varit så duktig , blir man extra stolt då eller :))
Hon gick ut med 18 A,  4 B,  4C  och 1 D
Helt otroligt !!!!!
Vi skyndade oss ner till stan där jag mötte upp Henriette och Morten som kommit från Danmark gör att fira Cassie med oss och se en svensk student :)
Efter ett tag såg vi Cassie komma springande med sin klass ned för Kärnan och ut på torget. Vilken lycka , vilken känsla och vilken fantastiskt väder studenterna fick
Efter att Cassie sprungit förbi oss så gick vi tillbaka till bilen och körde hem.
Lämnade av min mor först ( far var inte med nere vid Kärnan. Han mådde inte så bra och åkte hem med Lars tidigare)
Lasse hade hunnit med jättemycket och det fanns tid så vi kunde sitta ner och prata med Henriette och Morten.
Jag och Cornelia pyntade till bilen och när Cassie ringde 17.15 körde jag och hämtade henne.  Eftersom hon var klar så tidigt och inga gäster kommit så körde vi en runda i stan och när vi kom hem var ganska många på plats.
Sen började kvällen med firande , festande , god mat och fantastiskt sällskap. Jag är säker på att Cassie hade en härlig kväll och hon var kvar hemma ända till kl. 23 då dom åkte ner till stan och fortsatte festa.
Vår fest hemma höll på till klockan 03 i tältet innan vi gav upp.
Behöver jag säga att jag sov som en stock !?

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...