VILKEN DAG

Vaknade ganska sent  . Var inte hemma förrän  runt 02 tiden  så vi sov länge.
När jag gick upp låg Måns och sov i sin säng . Jag började gosa med honom och kände att han hade en knöl på svansen.  När jag tog på svansen så reagerade han när jag kände efter och man märkte tydligt att han hade ont :(
Sen när han reste sig så hängde svansen helt böjd och jag trodde han brutit svansen.
Ringde djursjukhuset och de tyckte vi skulle komma in och inte vänta tills imorgon.
Körde dit vid halv elva och satt och väntade och väntade
Till slut blev vi inkallade och de rakade hans svans. Då kände man  lukten av var :(
De konstaterade att han mest troligast blivit biten i svansen och att vetrinären skulle kolla på honom.
Vi fick sitta ut igen och vänta Och vänta.. 
Hungriga var både jag och Cornelia eftersom vi inte hunnit äta
Lasse och Cassie skulle övningsköra och kom och löste av oss så vi kunde köra hem och äta
Hem och åt och under tiden ringer Lars och säger att de kommit in och att Måns fått lugnande och skulle in på operation:(
Körde tillbaka och löste av Lars och Cassie igen
Efter ett tag kom de med en nyopererad Måns
De hade fått sätta ett drän då hem blivit biten intill skelettet i svansen
Stackars Måns :(
Hem med honom , till apoteket och köpa medicin
Hem med det och strax därpå kom Cajsa och mina föräldrar på middag.
Något stressigt men det blev bra ändå
Måns fick vi låsa in i storarummet.
Han är så hängig och vill ju bara ut . Men nu ska vi hålla honom inne 4-5 dagar minst.
Vet i tusan hur det ska gå till.
Han står hela tiden och kör huvudet i kattluckan med den stora tratten han har runt nacken.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...