DURACELLKANIN

Dagen i en kort sammanfattning
Vaknade kl. 6.45 av väckarklockan. Så trött !
Upp och hoppa , väcka Cornelia , frukost
Iväg till ridskolan där jag lämnade av henne och körde hem igen
Byta om till träningskläder och körde mitt schemalagda träningsprogram
Blir starkare och starkare. Nu orkar jag snart 20 armhävningar av tjejvarianten mot 2 som jag gjorde när jag började , ha ha !
Helt fel muskelgrupp för mig det här med armhävningar, bryta arm däremot det kan jag :-)
Målsättningen är att klara RIKTIGA armhävningar.
Utöver armhävningarna så var det 130 squats idag och ca 120 magövningar typ situps varianten.
När dom var gjorda körde jag tillbaka till ridskolan och såg när Cornelia hoppade
Hon är så otroligt duktig på hästryggen , stolt mamma.
Körde hem igen , lämnade av Cornelia och körde lite senare till Flowerteam för att köpa lite silvertrassel ( en växt ) så jag kan plantera lite nytt i urnorna.
Hem igen . Sen var jag ute och fixade lite i trädgården, planterade och njöt av att vara ute i solen.
Sen av den friska luften fick jag massa energi och fortsatte inne med att renbädda, byta alla gardiner och  tvättat.
När det var gjort körde vi ( jag och tjejerna ) till coop och handlade.
Hem igen och på löpbandet 45 minuter innan det var dags att köra Cassie till Stinsen på Knutpunkten där hon jobbar 16- 01 i dag.
Hem igen och in i duschen
Hårinpackning, ansiktsmask och en bodywrap på magen och nu sitter jag här och bloggar
Ibland undrar jag var all energi kommer ifrån när den väl kommer.
Antingen är man dödens död eller en jäkla duracellkanin, kan man inte ha det lite mer jämnt fördelat  istället ?
Ikväll blir det pizza till Cornelia och Anna ( cassies kompis som bor här lite nu ) och en sallad till mig.
Imorgon är det dags att vägas , mätas och fotograferas för att se om de 2 första träningsveckorna gett resultat. Spännande , fast nervöst samtidigt.
Nu önskar jag er alla en härlig lördagskväll
Puss och Kram

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...