DJURSJUKHUSET

Vilken kväll och snart natt.
Vi såg redan igår att Bailey knappt ville gå utan låg mest still och sov.
Märkbart var att hon hade ont i bakre delen av kroppen
Sen imorse kom hon inte till morgonmaten och vi såg henne inte på hela dagen så runt tre tiden gick Anna och Cassie ut för att kalla på henne.
Normalt sett hade vi inte varit bekymrade men med tanke på att hon knappt kunde gå dagen innan så var det lite olustigt att hon inte synts till.
Tjejerna gick och kallade på henne och efter ett tag kom Bailey gåendes från grannen med stort besvär.
Vi tog in henne , satte henne vid maten men hon ville inte ens lukta på den.
Vi bar upp henne och la henne i cornelias säng och gosade med henne ett tag innan vi körde hem till mor och far på farsdagsmiddag.
Efter ett par timmar körde vi hem och jag kollade till Bailey som fortfarande låg kvar på samma ställe.
Hon var ganska kelig så länge vi inte rörde hennes rumpa.
Vi lät henne vara och satte oss vid TVn
Efter ett tag kom cassie och kallade på mig
- Mamma , kan du komma ganska snabbt ....
Bailey slickar i sig blod
-VA ?!
Jag for upp och skulle kolla och mycket riktigt hon slickade i sig blod
Hade hon kräkt blod ? Eller kom det från rumpan ?
Jag försökte titta men hon morrade och fräste så det var omöjligt att komma åt och kolla.
Lika bra att ringa djursjukhuset som bad oss komma in med henne så klart.
22.15 var vi på plats och fick vänta 1 timme innan vi kom in
Väl inne i undersökningsrummet  fick de ge Bailey en lugnande spruta för att kunna undersöka henne.
Efter 30 minuter satt katten fortfarande upp och hade hunnit kräka 3 ggr :(
Nu har dom precis hämtat henne , hon får istället sövas för att de ska kunna undersöka henne.
Klockan är alltså nu 23.49 i skrivande stund och jag fasar verkligen för morgondagen som innehåller många tunga behandlingar med start redan kl. 08.00.
Vi lär ju inte vara hemma än på några timmar iallafall :(
Kommer avlida !!!!
Nu sitter vi och väntar jag och Lars på att vetrinären ska komma tillbaka med någon form av besked men som sagt det lär nog ta ett tag
ZZZZZZZZZ.......

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...