VASALOPPET

Jag tillhör inte en av dem som bänkar mig framför TVn i dag för att kolla på Vasaloppet som säkerligen halva svenska folket gör just nu :-)
Jag tog mig istället en rask promenad på löpbandet 45 minuter följt av lite annan träning.
Känns gött !!
Sen fick jag ett litet ryck och gjorde Fröknäcke under tiden som jag gjorde frukost

RECEPTET SOM JAG ANVÄNDER MIG AV TILL 1 PLÅT:

2 dl majsmjöl
1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrö
1/2 dl krossade linfrön
2,5 dl kokande vatten
1/2 dl rapsolja
Flingsalt

Blanda alla torra ingredienser, koka upp vattnet och tillsätt det och oljan i fröblandningen
Rör ihop
Lägg bakplåtspapper på plåt och häll ut smeten på plåten
Ta ett bakplåtspapper och PÅ smeten och dra , tryck ut smeten jämnt fördelat på plåten i ett TUNNT lager. På detta viset slipper man allt kladd,
När smeten är jämnt fördelad drar du bara bort det övre bakplåtspappret, strör över flingsalt och sätter in plåten i mitten av ugnen på 150 grader i ca 50-60 minuter

Supergott !

När knäcket sen var färdigt och uttaget ur ugnen så fick jag ett nytt ryck och städade ugnen, det har nog inte blivit gjort på X antal år så det behövdes verkligen :-)

Om några timmar ska vi hem till mina föräldrar på söndagsmiddag , ska bli gott

Ha en skön söndag alla <3 <3


Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...