VARBERGS KUSTHOTELL

Igår mötte jag Henriette i Varberg . Det hade blivit dax för oss att utnyttja hennes 50 års present som hon fick förra året av oss.
Checkade in , hoppade i bikini och badrock direkt och gav oss ut på en liten rundtur på hotellet och kurorten innan vi hoppade i Thalasso badet och njöt av alla pooler, duschar med olika funktioner och slappade innan vi sen skulle ha behandlingar.
Jag valde massage och ansiktsbehandling
Tjejen var rejält duktig på att massera och tog i ordentligt.
Kan ju vara för att jag sa att jag själv var massör :)
Men det var skönt och 60 minuters ren avkoppling där jag vaknade av att jag själv snarkade , ha ha
Efter våra behandlingar gick vi upp på rummet
Drack en sjukt god champange som jag tagit med mig
Kan jag definitivt rekommendera ;)
Klockan 20 var vi nere i restaurangen där vi åt en 2 rätters meny och drack ett fantastiskt gott vitt vin ( ett glas ) Rekommenderar även det.
Efter måltiden slappade vi lite i loungen med kaffe och några chockladbitar innan vi hoppade i säng.
Morgonen  ( idag ) började vi med ett yogapass innan vi sen gick och åt frukost. Mums !!
Älskar hotellfrukost
Satt i lugn och ro och njöt innan vi gick upp på rummet där vi hoppade i bikini och badrocken igen.
Packade ihop alla våra grejor och gick ner för att checka ut.
När vi checkat ut satte vi in våra väskor och grejor i skåpen och gick tillbaka till Thalasso avdelningen där vi njöt ett tag innan vi sen skulle ha vår behandling .
Idag hade vi bokat horizontal shower.
Skit cool känsla
Man låg på en varm marmorbänk och sen masserades kropppens olika delar av vatten strålar . Både kallt och varmt vatten som strömmade över kroppen i ett lekande kittlande tempo.
Häftig känsla :)
Efter sista behandlingen så tackade vi för oss och stuvade in våra väskor i bilarna innan vi körde hem på vars ett håll.
Supermysigt och så skönt att bara vara .
Vi bestämde oss där och då att detta var något vi skulle göra ihop 1 ggr / år
Ser fram emot detta .

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...