STUDENT - BAKKEN -DUNDERFÖRKYLD

I måndags var vi i Lerberget för att fira Lillemors student
Stort fint tält och storm spädde på min förkylning rejält
Det var fantastiskt fint , mysigt och jätte trevligt med massor god mat som alltid.
Men som det stormade....
Kristallkronorna som hängde i tälttaket svajade och man var nervös att de skulle ramla ner.
Hu , som jag frös
Vaknade tisdagmorgon ännu hostigare och snor tjockt som gummi
Typiskt ! Det var ju skolavslutning och enligt traditionen sen alla år tillbaka skulle vi ju till Bakken och dessutom skulle jag till tandläkaren innan dess...
Genomförkyld :(
Nåja ! Släppte Cornelia på skolan och körde vidare till tandläkaren
Inte det mysigaste stället att ligga med ont i halsen
Tillbaka hem och väntade in tiden tills vi skulle köra till Bakken
Tog beslutet att köra bil dit detta året då jag inte kände mig helt 100 plus att det kosta 570 kr över med bil för 6 personer och med båt skulle det kostat närmare 900 kr för 4 personer och 760 kr för jessica och hennes tjejer så blev billigare och vi sparade massa tid. Jätteskönt !
Var hemma igen vid halv tio på kvällen , ģenomfrusen igen och hostade och snörvlade ännu mer
Sov knappt i natt pga förkylningen och hostan så man var ju lagom trött i morse.
Sen har det gått i ett från kl. 8.30 till 18 . 00 med kunder
Har haft munskydd på mig hela dagen för att inte smitta nån.
Imorgon kör jag igång kl. 8.00 och slutar kl. 19.00
Ska bli skönt att bli av med förkylningen så man får slippa hostan
Så jobbigt !!!
Nä nu är det dax att ta itu med tvätten och städa av på jobbet och förbereda morgonens arbete

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...