HUR MYCKET TÅRAR FINNS DET ......

Har gråtit i ett dygn nu från och till oavbrutet
Kom hem från en trevlig eftermiddag då jag hälsat på Patricia som är hemma från Mallorca  och där jag fått en brutal men härligt efterlängtad  ansiktsbehandling
Glad som en speleman över att det är helg kommer jag hem, full laddad med energi , tar in posten och ropar hej till Cassandra som är hemma och går upp och pratar lite med henne innan jag ska njuta av fredagskvällen
Går ner i köket . öppnar posten.
Brev efter brev öppnas och jag sneglar på ett brev från UNILAB som jag öppnar till sist
Först när jag läser brevet så fattar jag inget utan tänker att det måste blivit fel
Vaddå ? Mammografi IGEN ?? Men jag var ju där för 2 veckor sen och klämde tuttarna i den där hemska maskinen , ska jag dit igen ???
Läste om brevet.....
Och då inser jag , att det är en extra kallelse till en NY mammografi och ett ultraljud av ett bröst
Just där i det ögonblicket såg jag mitt liv passera i en revy
Jag fick tunnelseende, blev yr, kallsvettig och helt svim färdig
Läste om brevet...
Jo, det stämde . Jag var kallad till en ny undersökning och redan på torsdag nästa vecka
Tårarana började forsa . Allvar !!! Jag var kallad på en ny undersökning, något behövdes undersökas mer noggrant. Det finns alltså något i mitt bröst som ska undersökas IGEN.  När fan ska det bli min tur att få vara lycklig och bekymmersfri?
Har det inte varit tillräckligt mycket skit i mitt liv nu ? Och så detta , som ett jävla brev på posten ORDAGRANNT!!!!
Det började för tre år sen med en spottkörteltummör som jag opererade bort och hade världens jävla ångest för och som jag dessutom fick sviter av lång tid efter pga av en illa inflammation
Och än idag , trotts att det är 3 år sen så kan jag känna av fantomsmärtorna i hela vänster sidan av kinden som ibland gör så fruktansvärt ont.
Sen har vi då förra året då först min far drabbas av stroke mitt uppe i studentförberedelser för Cassandra
När han väl efter några månader börjar återhämta sig någorlunda så drabbar min mor av en hjärnblödning en vecka innan jul
Vid det här laget var jag så sönderstressad av allt så jag bestämde mig för att slå till med en sju helsikes 50 års party några veckor innan jag fyllde år
Sagt och gjort värdens jävla fest höll jag och hade en fantastisk dag / kväll och natt och mådde så himla bra och kände att nu jävlar vänder livet
Sen fick jag en massa resor och upplevelser av alla min fina kompisar och av min man så jag hade massor att se fram emot hela våren
Det blev Budapest, Mallorca och Ystad saltsjöbad och jag njöt verkligen av att få koppla av och bara vara på varje resa. Jag behövde verkligen hämta energi och nya krafter och att jag  har så underbara vänner som verkligen visste precis  VAD det var jag behövde just då är helt magiskt
De visst alla att jag behövde ladda batterierna och återhämta mig efter allt
Och NU med facit i hand så var det nog en jäkla tur att jag kom iväg på allt det där
För sen kom skilsmässan och även om jag och Lars var överens så var det ytterst slitsamt rent psykiskt. Det är ändå många år ( 21 ) som går som i slowmotion förbi näthinnan och jag tror att det spelar ingen roll hur överens man är så är själva uppbrottet och känslan av ett misslyckande total. En otroligt  tuff period innan man fått ordning på alla papper, banker och innan man fått ordning och kan börja om på vars ett håll
En extremt jobbig och påfrestande period som man måste gå igenom samtidigt som man försöker leva ett vanligt normalt liv.
När ångesten äntligen sen lagt sig ett tag efter att Lars flyttat och man kände att ny energi började återvända så kom nästa käftsmäll.
För nu sitter jag här ...
Har något i kroppen som väckt ett frågetecken hos läkarna och som dom vill undersöka vidare.
Ångesten över att gå och vänta på ett svar är olidligt
Mitt liv hinner passera väldigt många gånger i hjärnan och jag har en sjuk dödsångest
Det känns verkligen som om mitt eget liv försöker ta livet av mig och jag känner verkligen att jag faktiskt inte pallar mer nu
HUR mycket prövningar ska man orka gå igenom ? Har jag inte haft nog nu ?
Ska jag få reda på nu också att jag har fått BRÖSTCANCER ?
Vad fan vill livet mig ....

Inlägget innehåller jävligt många svordomar och det får ni helt enkelt ta för  just nu säger jag
LIFE SUCKS!!!!






Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...