BLODANALYS??? (foto)


Idag har det varit en ganska lugn dag, skönt för imorgon är det desto mer arbete, från 8.15 till kl.19.00 ( det kallas med andra ord dålig planering ). Jag vill samtidigt finnas till hands för kunderna och stoppa in dom i varje lucka som finns eftersom man är lite rädd att dom kanske skulle gå till någon annan massör som har tid snabbare. Det blir lite av en ond cirkel som man hamnar i , men nästa vecka ser lugnare ut också ( än så länge )så jag får väl återhämta mig då.
Imorse när jag hade lämnat Cornelia på dagis körde jag ut till en vännina som är nyligen utbildad blodanalytiker. Jag håller ju själv på med det alternativa så detta verkar ju väldigt spännande. Hon tog då ett stick i fingret och samlade upp först 5 bloddroppar och sen ytterligare 5 droppar sidan om på en glasbricka (kommer inte ihåg vad glasbrickan heter i dom medicinska termerna), efteråt så förhörde hon mig om ev. problem, mediciner och dyl, sen ska hon analysera mitt blod i ett microskop och komma fram till ev. obalanser i kroppen. Mycket spännande. Denna analysen beräknas vara klar om ca 2 veckor och sen får jag min "dom".Jag återkommer givetvis med test resultatet.
Hon berättade också att hon och en kollega till henne ska stå på Helsingborgs Hälsomässa och genomföra dessa blodanalyser, och man får som patient direkt reda på kroppens tillstånd. Himla spännande.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...