ÖRONLJUS (foto)


-Mamma, det kliar så i mina öron...snälllllla kan jag inte få dom där ljusen i öronen?
Det var Cornelias önskan imorse men då hinner man ju aldrig med mer än precis det som ska hinnas med, så jag lovade henne att vi skulle göra det på kvällen.
När kvällen kom så frågade hon mig igen -Skulle vi inte göra öronljus mamma?
Just då satt jag och plockade kaninskit efter Popcorn i duschkabinen och svor över kaninen ( sen är det ju faktiskt bättre att han skiter där och i sin låda än att han bajsar överallt så egentligen borde jag inte svurit över honom)
-Inte just nu ,svarade jag Cornelia och fortsatte rensa bajs....
När det var gjort så tyckte jag lite synd om mitt lilla hjärta och gick ner för att hämta dom berömda öronljusen ( barnen bara älskar denna behandlingen )på mitt jobb.
Jag la en handduk över håret och "tände" på och snacka om att det behövdes. Jösses med vax hon hade i öronen. Öronljus är alltså jättebra för att dels rengöra öronen ,vi ska ju INTE hålla på med öronpinnar för då producerar öronen bara mer och mer vax.Det är även bra om man har klåda, exsem,förkylningar och bihållsbesvär. Kan även hjälpa mot vätska bakom trumhinnan, migrän och tinitus. En fantastiskt behaglig behandling. När vi behandlat bägge öronen så sa Cornelia -ÅH, nu känns det mycket bättre mamma. Snacka om att man smälter........

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...