KÄRA FAR




Vilken tur att man har en händig far. Lagom till kaffet var färdigt och farmor Kajsa hade kommit på besök så dök min käre far upp...han kände väl kaffe doften och efter en kopp kaffe så gav han sig på toalett bytet. Han kröp ihop lång som han är på vår gästtoa och började "pilla" och "mecka", fick bort gamla funktionslösa toaletten och efter ett litet tag ( dvs. några timmar) så var nya toan på plats. Fantastiskt ,tusen tack. När man inte har en händig karl så är det ju tur att man har en far som kan det mesta, vad skulle jag göra utan honom???
Idag hade Cassandra och Sanna sin uppvisning på Grand Hotell i Lund också, så mitt i toabytet och middagsmaten så skulle jag fixa tjejernas hår också. Knut med hårnät och ett kilo hårspray sen bar det av till Lund. Dom var så jättenervösa stackarna. Jag och Jessica gick ner och tog en fika på stan och när vi kom tillbaka till hotellet så hade tjejerna inte dansat än och vi sa då - Åh, tänk om vi kunde få se dom uppträda....då sa en av dansarna - Men gå upp på balkongen, det är en trappa upp. -Va sa vi, och smet genast upp en våning och mycket riktigt där uppifrån kunde vi se hela showen. Jag filmade för fullt samtidigt som jag grät glädjetårar för oj,oj,oj vad dom var duktiga. Gissa om man var stolt. Dom fick stående applåder när dom var klara och då grät jag ännu mera. Glöttig man är egentligen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var faktiskt din man som lagade middagen...

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...