PÅSKTIDER = MÅLARTIDER ???!!! ( foto)



Ibland är det bra att få "idiot ryck" som jag fick idag....man får saker gjort iallafall. Fint väder och jag tänkte att idag var det ju lika bra att börja slipa ner färgen på plåten runt carportens tak,grannen har påtalat att färgen lossnade och att flagorna flög in till honom så varför inte göra honom glad..
Fram med stegen och upp på taket ( var orolig ett tag att jag inte skulle komma ner igen, höjdskräck...)Grannen var som alltid ute och blev förvånad när han såg mitt huvud dyka upp. Sen var det bara att sätta fart,jag fixade på taket och Lasse säsongs klippte gräsmattan. Slipade så det yrde svart damm, sen kom far förbi (lagom tills man var klar). Eftersom jag inte hade svart plåtfärg hemma och var på "hugget" så var det bara till att bege sig iväg och köpa färg för nu jäklar skulle det bli klart, risken är annars att det hade dröjt innan jag fick ett ryck igen så det var lika bra att ösa på. Några timmar senare var det färdig målat. F-n vad bra det känns.....Nu blir det god grillad mat ( Lasse jag litar på dig )ett glas rött och slappa. Undra vad som händer imorgon?! Skönt att bara vara ledig. Skulle behöva en sol stol......kanske dax att införskaffa en imorgon, får väl bli en påsk present till mig själv, för en annan får ju INGA påskägg. GLAD PÅSK.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...