ETT INFEKTERAT KNÄ


Plötsligt blev en någorlunda lugn dag lite stressig. Dagiset ringde och sa att Cornelia ramlat och slagit upp sitt knä igen. Hon ramlade och slog upp det första ggr i lördags i Tyskland sen har hon ramlat varje dag på dagis och skrapat upp det mer och mer och igår kväll när hon skulle bada såg jag att det var alldelles varigt. Imorse hade hon fullt med variga prickar en bit upp på benet också så jag tänkte att ooops det är kanske en liten aggresivare bakterie som fått fäste, bäst att kolla ikväll lite extra tänkte jag. Nu ringde dom då från dagiset och sa att Cornelia lyckats ramla igen och denna gången grät hon inte.........hon VRÅLSKREK och dagispersonalen tyckte att det borde kollas upp. Okej. Eftersom Lasse tog bilen imorse fick han köra och hämta henne på dagiset och jag ringde läkaren och fick en tid idag så det kan undersökas. "Gissa vem som har ringt mig " var här och fick behandling, hörde alla telefon samtal och förstod ju att det blev lite rörigt MEN tror ni att hon skyndade på lite efter sin behandling......ÅHNEJ , här sitter vi kvar i lugna mak tills jag fick slänga ut henne mer eller mindre för jag var ju tvungen att köra Lasse tilbbaka till jobbet när han hämtat Cornelia och innan min nästa kund skulle dyka upp, lite stressande.
Sen hade jag en dispyt med min nuvarande mobiloperatör mitt i allt också för mitt abonnemang går ut idag och jag har då sökt ett nytt genom en annan operatör MEN tror ni att dom jag har nu....(Börjar på T slutar på R) släpper mig. Det började med att jag fick ett sms från den operatören jag sökt att min ansökan inte gick igenom pga min nuvarande operatör, ringde då T-R och ifrågasatte detta eftersom mitt abonemang hos dom avslutas idag. VET ni vad jag får till svar...??? Ditt abonemang upphör först kl.14.35 idag....innan dess kan vi inte göra något....men allvarligt talat är dom helt jäkla skruvade. Detta innebär ju att jag kommer att vara utan min mobil tills det att den nya operatören registrerat mig och detta kunde ju ta ett par veckor....MEN HALLÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!Jag förstår ju varför detta företaget måste stå i alla affärer och hoppa på oss konsumenter när vi går och handlar.....förstår som sagt att dom mister sina kunder.
Nu är det dax för läkarbesök.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...