HEMMA IGEN

Äntligen hemma i sverige igen, till en dator som har å på tagentbordet så man kan skriva normalt igen. Som sagt det har varit en mycket intensiv helg med massor av trevligheter. Vår förlust av pokalen mot Tyskarna var ju lite trisst men sen och andra sidan så har vi ju faktiskt vunnit landskampen sen den infördes så det fick väl vara på tiden att dom vann sin gren som var skytte. Den här vandringspokalen har varit vår i säkert åtta år om inte mer så ni förstår att vi inte deppar, vill ju inte knäcka dom helt ha,ha. Vår bilfärd från Tyskland startade kl.10.15 och vi var hemma strax efter kl.17.30 och då hade vi ändå också ett stopp på bordershop på nån timmes tid så det flöt på bra. En enormt stor besvikelse var ju dock när jag öppnade datorn här hemma och upptäcker att jag inte fått reda på var kursen ska vara nånstanns som jag anmält mig till och betalt. Har försökt att ringa till arrangörerna ,mailat och sms at utan resultat.....och kursen ska börja kl.9.00 imorgon.....verkar ju seriöst eller hur!!!Får se om jag får tag i dom ikväll.
Jävligt frustrerande är det iallafall. Eftersom jag fick låna Björns dator när jag skrev på min blogg så kunde jag inte lägga in bilderna så här kommer kort från vårt besök i Celle.

AUTOSTRADAN NER GENOM TYSKLAND INTE EN BIL PÅ FLERA MIL


SAMLINGSPLATSEN FÖR ALLA VID DERAS TENNISKLUBB, DET ÄR HÄR FESTEN BÖRJAR KAN MAN SÄGA OCH ALLA TRÄFFAS BÅDE GAMMAL SOM UNG.




LITE STADSRUNDVANDRING HANN VI OCKSÅ MED, CELLE ÄR EN VÄLDIGT VACKER STAD MED GAMLA KORSVIRKESHUS OCH TRÅNGA GRÄNDER, UNDERBART SPECIELLT EFTERSOM VI HADE LITE TUR MED VÄDRET DENNA HELGEN OCKSÅ



VI VAR TVUGNA ATT GÅ IN PÅ PELLIGRINI, EN ITALIENSK GLASS RESTAURANG DÄR DOM HAR FANTASTISKT ROLIGA GLASSAR, GODAST ÄR NOG SPAGETTIGLASSEN. BARNEN GILLADE JU DERAS BARN KREATIONER.


VI HÖRDE MUSIK OCH LETADE OSS FRAM TILL DENNA ENORMA ENMANSORKESTERN.....KOLLA IN ALLA PRYLAR SOM HAN SPELAR MED HELT OTROLIGT, KUNDE HITTA NYA DETALJER HELA TIDEN PÅ HANS MANIK




FESTEN....DET VAR JU KUL SÅ LÄNGE DET VAR HYFSAT LJUST UTE OCH UNGARNA KUNDE SPRINGA UTE OCH LEKA....MEN DET MÖRKNADE JU SNABBT OCH DÅ KOM PLÖTSLIGT TRÖTTHETEN OCH RASTLÖSHETEN FRAM....VILKEN TUR DOM HADE EN PRAKTISK BORDSDUKNING....PERFEKT TIDSFÖRDRIV ETT TAG....GÖRA EN MASSA DJUR, MÖNSTER OCH ANNAT KUL MED..


SISTA KVÄLLEN, DENNA GÅNGEN TRÖFFAS VI OCKSÅ ALLA OCH GRILLAR TILLSAMMANS OCH CASSY OCH CORNELIA BARA ÄLSKADE LILLA MATTI....MAN KAN JU SÄGA ATT HAN LÄTT STAL ALL UPPMÄRKSAMHET


TJA, JAG FÅR VÄL LÄGGA IN VINNAR BILDEN OCKSÅ....HÄR HAR VI BJÖRN OCH FRANK ÖVERLYCKLIGA FÖR ATT HA FÅTT SIN POKAL ( DOM SKULLE BARA VETA HUR MYCKET DAMM DEN SAMLAR HI,HI)NÄ, DET ÄR DOM VÄL VÄRT ATT ÄNTLIGEN HITTA EN GREN DÄR DOM VAR BÄTTRE ÄN OSS. SKYTTE.....MÅSTE TILLÄGGA ATT AV 24 TÄVLANDE SÅ KOM JAG SJÄLV PÅ NIONDE PLATS OCH LARS (hrm) HAN KOM PÅ 22 PLATS. VI SKÖT BÅDE PÅ 10 METERS HÅLL OCH 50 METER.
JAHA JAG FÅR ÅTERGÅ TILL TELEFONEN OCH FÖRSÖKA JAGA TAG I KURSARRANGÖREN.

Inga kommentarer:

AMERIKA BESÖK

Hinner inte riktigt med bloggen nu för tiden Har amerika besök just nu Lisa och Seth som jag jobbade hos i Los Angeles för 27 år sen är o...